wtorek, 25 stycznia 2011

Zmiana zachowania - rybki

Testy na rybkach. Co się stanie gdy nie mamy komendy do jakiegoś zachowania, lub ta komenda jest niekontrolowana?
A ja już wiem co się stanie - i przypomina mi to sępiące psy, które się ślinią się na widok jedzącego człowieka. Stało się tak z moimi rybkami. Ale od początku.
Dodanie znacznika dla rybek do zachowania stwarzało mi spory problem to chciałam zobaczyć czy te rybki od tak da się czegoś nauczyć. A wiec dawałam im jeść tylko wtedy jak były w jednym rogu akwarium. No i nawet nie wiem kiedy to się stało, ale się tego bardzo dobrze nauczyły. Efekt jest taki, że za każdym razem gdy ktoś się znajdzie w pobliżu akwarium rybki kotłują się w jednym roku. Zachowanie to jest bardzo mocne gdyż nie zawsze dostają za to nagrodę. Oczywiście za każdym razem jak ja widzę, że one tak bardzo chcą jeść (bo tak strasznie się kotłują w tym jednym rogu i są pewnie głodne) to je karmie. Efekt - rybki grubsze niż dłuższe. Muszą iść na dietę. Ale teraz przynajmniej wiem, że nie wolno karmić psa  jak sępi - bo stanie się to co z rybkami. Rybki zapewne za każdym razem gdy ja podejdę czują bardzo duży zawód jak im  nie dam jeść - pewnie wtedy są smutne i zastanawiają się co zrobiły źle. Aż strach pomyśleć co czują psy, które zostały nauczone sępienia....
No ale teraz wiem jak ładnie można wzmocnić zachowanie bez klikera :). W planach mam nauczyć psa przynosić mi kapcie bez komendy głosowej za każdym razem jak nie mam kapci na nogach - ambitne zadanie -ale moja motywacja też jest spora, bo spędzam dużo czasu na szukaniu kapci - i jaka bym była szczęśliwa jak pies by za mnie o tym myślał :)

2 komentarze:

  1. Ewelina, kurczę... :D
    NO proszę, nawet rybki :D :D hehehe
    Ja bym chciała nauczyć psa sztuczek, bo jest ostatnio bardzo smutny, i muszę nadrobić to, a on uwielbia się bawić z człowiekiem :D
    pomożesz mi coś łatwego na początek wymyslić?
    plissss :D
    wklejam tego bloga w moje linki na moim: mehari.blog.pl
    POZDRAWIAM
    Ola (ta z kursu kopytowego :P)

    OdpowiedzUsuń
  2. No jasne, że pomogę. A powiedz mi czy piesek już coś umie, jakiś siad leżeć? I czy chcesz uczyć klikerem czy normalnie?

    OdpowiedzUsuń